تاریخ انتشار: شنبه 1401/09/19 - 13:11
کد خبر: 453314

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را آتش زدند؛

اراذل شریف/ سکوت مسئولین دانشگاه شریف، عامل آتش‌سوزی دفتر بسیج دانشجویی +فیلم

اراذل شریف/ سکوت مسئولین دانشگاه شریف، عامل آتش‌سوزی دفتر بسیج دانشجویی +فیلم

ظهور و بروز این جریان که روز‌به‌روز بیشتر عمق استدلال و نهایت نخبگی خود را به نمایش میگذارد به خوبی نشان می‌دهد که «در شریف، مریم رجوی‌ها هنوز زنده‌اند» و در صورتی که دست خود را باز ببینند به خیال پاره‌کردن تورِ اختناق از انجام عملیات مهندسی بر پیکر مردم عادی نیز ابائی ندارند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه صنعتی شریف همواره پرچم دار علم و اندیشه در کشور است که جامعه علمی و دانشگاهی کشور و حتی بسیاری از کشورهای دیگر نگاه ویژه ای به این دانشگاه دارند. همواره به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نگاهی جز نگاه نخبگانی نمی شود. اما در دوماه گذشته عده ای قصد دارند با استفاده از حوادث و اغتشاشات اخیر جامعه، این دانشگاه را نیز ناامن نشان داده و دست به اقدامات گسترده ای برای سقوط اعتبار این دانشگاه زده اند.

عده ای با رفتارهای خود از جمله فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک، سردادن شعارهای جنسی، حمله به ساختمان های دانشگاه و آسیب به اموال عمومی دانشگاه شریف سعی در ایجاد آشوب و ناآرامی در یکی از دانشگاه های بزرگ علمی کشور را داشتند.

کار به همین مسائل ختم نشد و نیمه شب گذشته دو نفر به صورت ناشناس با ورود غیرقانونی به دانشگاه صنعتی شریف دفتر بسیج دانشجویی واقع در همکف ساختمان ابن‌سینا این دانشگاه را به آتش کشیدند. تقریباً تمامی وسایل این دفتر اعم از کتاب‌ها، صندلی‌ها، دستگاه فکس، کشوها و میز جلسات، تخته و تصاویر در آتش سوخته و قابل استفاده نیستند.

طبق گفته‌های حراست دیشب حوالی ساعت ۲:۳۰ دو نفر از بیرون دانشگاه به داخل آمده و دفتر بسیج دانشجویی را آتش زدنند. اتفاقات این روزهای دانشگاه شریف را حد یقفی نمیتوان برایش متصور شد. قریب به ۸۰ روز است که هر روز با چهر‌ه‌ی جدیدی از اتفاقات در دانشگاه شریف روبه‌رو میشویم.

مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با انتشار فیلمی درخصوص این آتش سوزی سکوت دوماه گذشته رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه شریف را یکی از عوامل اصلی چنین رفتارهایی در این دانشگاه دانستند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

علی آخوندی، عضو واحد سیاسی بسیج دانشجویی در تماس تلفنی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» درخصوص آتش سوزی دفتر بسیج دانشجویی ضمن انتقاد شدید از حراست دانشگاه گفت: حراست دانشگاه هنوز هیچ فیلمی از دوربین های مداربسته را در اختیار ما قرار نداده و حتی اجازه دیدن فیلم ها را نیز به ما ندادند.

وی با اشاره به اینکه با کوکتا مولوتف اقدام به آتش زدن دفتر بسیج دانشجویی کردند، افزود: چنین اتفاقاتی همه متوجه مسئولین دانشگاه است چرا که مسئولین دانشگاه حواسشان به دانشگاه نیست و هرکس هرچه دلش بخواهد در این دانشگاه انجام می دهد.

 هجوم اراذل دانشجونما به خوابگاه شریف

یکی از دانشجویان دانشگاه شریف نیز در توئیتی نوشت: دیشب ساعت ۱:۳۰ نیم شب ۳۰-۴۰ نفر تو خوابگاه ریختن در یکی از اتاق‌ها و شروع کردن به شعار و فحش رکیک دادن و تهدید یکی از دانشجوها. یعنی این «اراذل دانشجونما»ی دانشگاهشریف از هیچ فرصتی برای اثبات سطح پایین شعور و فرهنگ و ادب‌شون دریغ نمی‌کنند. دانشگاه کافی نبود، خوابگاه هم به لجن کشیدن‌.

در شریف، مریم رجوی‌ها هنوز زنده‌اند

در پی این حادثه ۸ بسیج دانشجویی تهران بزرگ پیرامون آتش زدن دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بیانیه مشترک صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: دیدیم که پیروان هلاکوخان مغول مجدداً  کتابخانه‌ای را آتش زدند و در محیط دانشگاه به منشور اجتماعی مکتوب شورای مشورتی دانشگاه شریف عمل نمودند و دفتر بسیج دانشجویی را سوزانده‌اند!

ظهور و بروز این جریان که روز‌به‌روز بیشتر عمق استدلال و نهایت نخبگی خود را به نمایش میگذارد به خوبی نشان می‌دهد که «در شریف، مریم رجوی‌ها هنوز زنده‌اند» و در صورتی که دست خود را باز ببینند به خیال پاره‌کردن تورِ اختناق از انجام عملیات مهندسی بر پیکر مردم عادی نیز ابائی ندارند.

دفتر بسیج را سوزانده‌اند غافل از اینکه «بسیجی خانه به دوش است» و برای اعتلای ایران و رفع محرومیت و استضعاف، روستا‌ به‌ روستا و شهر‌ به‌ شهر می‌گردد و آرام و قرار ندارد. مزدوران ارباب‌های اسرائیلی، آمریکایی و سعودی بدانند که هرچه کنند ما به کیش آن‌ها در نخواهیم آمد و زیر یوغ استکبار جهانی که گستره‌ی جنایتش در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست نخواهیم رفت. ۱۷ هزار شهید ترور به ما آموخته که «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.»

حال باید دید باوجود چنین برخوردها و اتفاقاتی در دانشگاه شریف واکنش مسئولین این دانشگاه چه خواهد بود؟ آیا باز هم دست به مماشات می زنند یا دست از مماشات برداشته و اقدامات موثری برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی را انجام می دهند.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1401/09/19 - 21:24

خداوند کریم شما بسیحیان مظلوم دانشگاه ها را حفظ فرماید ،پایدار و ثابت قدم بمانیدو بدانید نصر خدا با شماست
تورهای مسافرتی آفری
طرح «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» ‌می‌تواند موجب ثبات و برطرف کننده معضلات شود
اقدام متفاوت دانشجوی دانشگاه جورجیا +فیلم
خبر مهم سازمان امور مالیاتی برای اصناف
توضیح حامدی‌فر درباره دلایل درگیری‌اش با رضایی
اولین لژیونر تاریخ ایران در برزیل
سند توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و عراق امضا شد
اغفال متقاضیان مهاجرت به اروپا
واکنش آمریکا به سفر رییس اقلیم کردستان به ایران
هشدار گوترش درباره حمله به رفح
گزارشی از حادثه دریایی در آب‌های یمن
بارش‌های سامانه بارشی تا پنجشنبه ادامه دارد
نسخه جدید برای سرمربی سرخ‌ها
نخستین واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به رفح
پایان سرقت های ماهرانه خواهران نامرئی
این تسبیح دست را ضدعفونی می‌کند
اینفوگرافیک/ کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟
ترور محمد بن سلمان ناکام ماند! +فیلم
رکورد استقلال دست نیافتنی تر شد
آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
وزارت دفاع انگلیس هک شد
جزئیات جدید از پرونده محمود مهرابی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top